Počas moratória nemôžu kandidujúce politické subjekty viesť volebnú
kampaň. Zakázané je zverejňovať výsledky prieskumov verejnej mienky a
výsledky volebných ankiet.
Zakázané je tiež zverejňovať informácie o kandidujúcich politických
subjektoch v ich prospech alebo neprospech v rozhlasovom a televíznom
vysielaní, v rámci audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie, v
periodických a neperiodických publikáciách a v agentúrnom spravodajstve.
RTVS a vysielatelia s licenciou majú počas moratória zakázané
vysielanie politickej propagácie.
Ministerstvo vnútra (MV) SR upozornilo, že bilbordy a volebné plagáty,
ktoré boli vylepené počas volebnej kampane, nebolo potrebné pred
začiatkom volebného moratória odstrániť. "Videoreklama na svetelnej reklamnej tabuli nemôže byť zverejňovaná počas moratória," skonštatovalo MV.
Platená politická reklama na sociálnych sieťach, ako aj sponzorované
príspevky sa počas moratória nesmú zobrazovať. Bezplatné statusy na
sociálnej sieti sa za volebnú kampaň nepovažujú. Za volebnú kampaň sa
považuje aj presun dopravných prostriedkov s kampaňovým vizuálom. Výzvy
na účasť vo voľbách nie sú podľa MV porušením moratória.
Na kampaň mohli strany minúť najviac tri milióny eur, používať museli
transparentný účet. Vo voľbách kandiduje 24 politických strán a hnutí a
jedna koalícia. Na Slovensku je približne 4,3 milióna voličov.